-
Laatst bijgewerkt op
Volgende attesten kunnen we afgeven aan Belgen die bij ons ingeschreven zijn:
- Attest van woonplaats
- Attest van inschrijving bij de consulaire post
- Attest van gezinssamenstelling
- Attest van nationaliteit (ook aan ex-Belgen)
- Attest van naamsovereenkomst (voor als u in een ander nationaal recht onder een andere naam gekend bent)
- Attest van burgerlijke staat
- Als u wilt bewijzen dat u ongetrouwd bent om te kunnen trouwen, moet u de procedure AGHB volgen.
- Attest van bezit van identiteitsdocument
U kunt het attest aanvragen met een schriftelijke, gehandtekende aanvraag aan berlin.consul@diplobel.fed.be (max. 5MB). Kies als onderwerp "Aanvraag attest [Voornaam] [Achternaam]". Stuur een kopie van uw paspoort of identiteitskaart (pagina waar uw handtekening op staat) mee. Elk attest kost €20 (€10 als u bewijs meestuurt dat het is voor een Belgische instantie). Stuur een betalingsbewijs mee.
U kunt de attesten ook zelf (gratis) genereren via e-Consul. Daarvoor hebt u een geactiveerde identiteitskaart nodig en moet u de pin-code kennen.
Volgende documenten kunnen we ook afgeven aan wie niet ingeschreven is:
Voor volgende documenten is het Consulaat-Generaal niet bevoegd:
- Uittreksel van het strafregister of bewijs van goed gedrag en zeden (Führungszeugnis)
- Kopies of uittreksels van akten van burgerlijke stand
- Wetscertificaten (Gesetzzeugnis)